Uitgelezen 2019

dinsdag 29 augustus 2017

Hoe je van een cirkel een vierkant maakt en daardoor toch nog hip wordt

Deze zomervakantie stond in het teken van een aantal vaste, terugkerende activiteiten. Het zijn stuk voor stuk typische seniorenbezigheden, dus als u (sorry, je) jong en hip bent, hoef je niet verder te lezen. Alhoewel. Het is sowieso je voorland en ook jonge, hippe mensen doen deze dingen wel. Al dan niet aangevuld met hippe, avontuurlijker dingen. Zoals naar een festivalletje of twee, drie, eindeloos chillen, gamen,  met je telefoon spelen, uitslapen en shoppen. Ik denk nu even aan een specifiek jong en hip persoon. En ja, het is familie. Zeer nabije. En nee, ik ben niet gefrustreerd. Ik ben NIET gefrustreerd en ook zeker niet jaloers.

Wat ik deed?

Slapen, lezen, musea bezoeken, fietsen, wandelen en van cirkels vierkanten maken.

Van de eerste vijf dingen heeft u vast wel een beeld. En dat beeld klopt, kan ik u verzekeren. Over die musea hebt u nog een berichtje of twee te goed, en dat lezen komt ook nog aan de orde. Dat was namelijk heel leuk, omdat Grote Pol en ik een leescollectief vormden.

Het van cirkels vierkanten maken leg ik even uit, want daar heeft u dan weer helemaal geen beeld bij. Ik haakte me suf. Ik haakte 27 cirkels van restjes katoen. En toen haakte ik er een randje om en, floeps, toen werden ze vierkant. Daarna haakte ik ze aan elkaar en had ik, hupsakee, een tas gemaakt, volgens het gave idee van Ponnekeblom. Daar was ik dus wel een vakantie zoet mee. Maar dan heb je ook wat hipperdepips, waardoor ik opeens weer heel jong oog. Vind ik dan.



Ook nog binnenvakken, wowie.

(Maar de kleuren zijn in het echt veel mooierderder.)

5 opmerkingen:

erika zei

Haha, toen ik las : "hoe je van cirkels vierkantjes maakt", dacht ik meteen aan haken! Ze zien er leuk uit, mooie kleurtjes, al zijn ze in het echt inderdaad vast veel mooierderder, geloof ik meteen.

mariimma zei

Wat een gave tas, die binnenkant vind ik wel héél inspirerend, dat moet ik ook gaan doen..!!

Mrs. T. zei

Kek tasje!

Franca zei

Wat een prachtige tas.
Die dan wel weer granny tas heet...
Maar super hip is.
Welke naam dan ook: schitterende tas!
groetjes, Franca.

Wieneke zei

Gossie, je wakkert met die mooie tas mijn haakvirus weer aan. Een leescollectief vind ik leuker klinken dan een leesclubje ;-)