Uitgelezen 2019

maandag 19 december 2016

De Russen komen - Русские приходят

Mijn blog wordt massaal bekeken vanuit Rusland. Ik las ook al bij andere blogspotters dat ze dat bij hen ook doen. Het zorgt voor vreemde grafieken in mijn statistieken:
 

Normaal worden hier ongeveer 300 pagina's per dag bekeken, met de Russen erbij worden dat er gemakkelijk 800 per dag. Je vraagt je af wat ze eraan vinden. Of wat hij eraan vindt, want het zal wel een individuele Rus zijn die zich binnen een minuut het schompes klikt op zoek naar westerse parafernalia. Of in het wilde weg een cyberaanval doet op hopelijk de website van een of andere propagandistische nieuwssite. Of spioneert, met een bontmuts op, een balalaika in zijn rechter- en een wodka in zijn linkerhand. Maar hoe moet hij dan op de muis klikken, vraag ik me opeens bezorgd af. 

Ik vind dat helemaal niet leuk. Zoals u misschien al weet, ben ik dol op cijfertjes en grafiekjes. Maar die grafiekjes moeten dan wel kloppen...
Dus Rus, als je dit leest: stop ermee. Прекрати.
Hier valt niets te halen. 
Ik ben niet interessant, 
doe niet aan politiek, 
weet niets van bankgeheimen, vermeende voornemens om het Kremlin aan te vallen en al helemaal niets van het Neerlandsch wapenarsenaal. 
Tenzij u oprecht geïnteresseerd bent in kerstballen, rijp in Drenthe, Polletjes, wintertenen of oude kaas, dan bent u hier natuurlijk van harte welkom. 

In alle andere gevallen verwijs ik u door naar deze site

8 opmerkingen:

Cisca Servie zei

Sorry, Ik kom niet uit Rusland maar uit Servie en bezoek je blog al jaren. Een ding i zeker maximaal 1x perdag Groetjes

Elizabeth zei

Ha Purperpolletje..Dank voor je reactie.
Ik heb wel eens wat geprobeerd te traceren en kwam op een soort russische verzamelsite die veel voor mij bekende blogs presenteerde.
Mijn schoonzoon had er een naam voor (weet ik niet meer) maar zei me niet meer te klikken op deze sites, omdat ze malware kunnen bevatten.
Maar misschien komt daarvandaan de belangstelling.

Ik zal hem nog wel eens vragen of het te blokkeren is.
Hartelijke groet.

Wieneke zei

Op de Russische universiteiten zijn studenten die Nederlands leren. Misschien vinden ze het leuk om op jouw blog te oefenen :-)

wilmi zei

Haha geweldig dit! Die russische belangstelling was me ook al eens opgevallen ja. Je hebt in ieder geval een goede doorverwijzing gegeven ;)

erika zei

Tot in Rusland gelezen worden?? Interessant, toch

MeMaree zei

Haha!

van alles wat in huis en tuin. zei

Ik heb altijd al gevonden dat je op een Russin leek.....vandaar die belangstelling, denk ik!

van alles wat in huis en tuin. zei

Haha....ik had er nog nooit naar gekeken maar werd door jou nieuwsgierig, en ja hoor: de Russen! Ik ben toch bang dat het aan onze woonplaats ligt (ik zal niet zeggen welke, veel te gevaarlijk!) of zou het onze vorige werkomgeving zijn? Tis wel toevallig vind je niet!!