Uitgelezen 2019

woensdag 3 augustus 2016

Senioren

Het is officieel. Grote Pol en ik zijn senioren.
Niet die fitte, in identieke paarse humannaturekleding van de ANWB gestoken vijftigers en zestigers die identieke zilvergrijze elektrische fietsen (wel in mannetjes- en vrouwtjesuitvoering) de Veluwse fietsdriedaagse afleggen en 's avonds voor hun caravannetje genieten van een kopje koffie met de seniore buren met precies dezelfde fietsen en humannaturefleecejes in donkerblauw. Dat nog net niet.
Maar we hebben toch wel verdacht veel kenmerken gemeen.

- We gingen op vakantie naar Drente
- met onze zilvergrijze haren
- in onze zilvergrijze betrouwbare Toyota,
 - met fietsendrager
- en fietsen,
- naar een natuurhuisje (aanrader!) vanwaaruit we
- kalme dagtochtjes ondernamen
- op de fiets
- of wandelend.
- 's Avonds een kopje thee,
- 's morgens vroeg weer op,
- om onze oefeningen te doen.
- 's Middags een middagdutje
- en als avondeten boontjes met sudderlappen.

Dat van die middagdutjes viel wel mee, ik deed er hooguit twee in negen dagen. En sudderlappen en gehaktballen hebben we ook niet gegeten. Aan oefeningen doen heb ik een broertje dood, dus die deed Grote Pol in zijn eentje.

Eigenlijk viel het allemaal wel mee. Ik overdreef weer eens. Het voordeel is dat als je naar Drenthe gaat je je opeens heel hip en jong gaat voelen als je om je heen alleen maar nóg oudere mensen ziet. (Polletje 2 denkt daar overigens heel anders over. Die vindt ons hopeloos ouderwets en houdt zich thuis naar eigen zeggen enorm gedeisd, want hij weet hoe wij over zijn jongehondendrukte denken.)
Er waren overigens ook wel gezinnen met jonge kinderen (ouder dan 10 jaar heb ik ze amper gezien, die willen dat niet meer).
Bovendien is het er geweldig mooi en rustig.

Volgend jaar gaan we weer, lekker oud en vertrouwd.




En nu gaat deze bejaarde grijze dame sokken breien, want met dit grijze weer blijven de oudjes lekker thuis.

6 opmerkingen:

Mevrouw Williams zei

Ik ging vorig jaar ook met een vriendin naar Drente, je voelt je dan echt heel jong:-) maar het was er ook heel relaxed😊

willemien zei

Wat herkenbaar Lydia. Maar toch een hele mooie provincie. Waar zaten jullie? En welk natuurhuisje hadden jullie?

mrs H. te B. zei

Klinkt als een geweldige vakantie! Moest ook grinniken toen ik me realiseerde dat ik telkens op ouderencampings terecht kwam - terwijl ik zelf ook officieel "oudere" (vijftigplusser(???)) ben! Maar nog wel jong en hip, met mijn grijze kop én mijn fiets zonder stekker en mijn minitentje...

Tineke Plooij zei

Drenthe is prachtig: vroeger met mijn ouders daar op vakantie (kinderen toen van 2-13 jaar oud). Toen in een bungalowpark 't Kuierpadtien in Wezuperbrug. Mijn jongste broer (die toen dus een peuter was, en later kleuter; we zijn er jaren achter elkaar geweest) is er later weer geweest met zijn zoon, die nu 16 is.

Onlangs met mijn zussen, zwagers, dochters, schoonzoon,een weekend in Drenthe gewandeld (Zuidlaren, via Anderen (overnachting) naar Schoonloo. Leeftijden van 27 tot 62 jaar.

van alles wat in huis en tuin. zei

Haha....ik wist al lang dat je bij de senioren hoorde hoor: ik heb je gezien met je grijze hoofd en je humannaturejas (ja.....jij hebt er stiekem ook één, ik zag het wel!!
En wat is er trouwens mis met sudderlapjes....lekker toch!
Ik merk toch wel dat je ouder wordt hoor.....wie wil er nou op z'n verjaardag klaprozen boven de bank!

Anoniem zei

Wij zijn net terug van een vakantie in een andere provincie van Nederland. Wij fietsten bijna elke dag en verwonderden ons dat er zo weinig andere fietsers waren. Tot de dag waarop een fiets-vierdaagse door 'ons' stuk van de provincie kwam. En toen zagen we een massa grijs gelokte mede vijftigers en zestigers. Al met al een heerlijke vakantie. Fietsen, musea, kerken en tuinen bekeken; over de rivier zitten staren, aan een strandje gebakken en veel, heel veel, boeken gelezen. En nu weer, vastgekluisterd aan de computer, dapper aan het werk.