Uitgelezen 2019

dinsdag 13 januari 2015

3/272 Hersenchirurg

Eergisteren aten we dus knolselderijsoep. Nu denkt u misschien dat dat vies is, maar dat is het niet. Toegegeven, het ziet er niet lekker uit, maar ik vind een gehaktbal ook niet het toonbeeld van schoonheid.
Probeer zelf maar eens: een derde á een halve knolselderij in blokjes in 1,5 liter bouillon koken, daarna met de staafmixer bewerken en een in stukjes gefruite paprika, knoflook en champignons erbij. Plus eventueel wat zuivelspread (bijv. Philadelphia). Lekker, eenvoudig, gezond.

Ik had bij het snijden van de al wat ouder wordende knolselderij alleen erg het gevoel dat ik voor hersenchirurg oefende.

Excuses. De foto is niet erg gelukt. Fotograaf word ik in elk geval nooit. Net zo min als hersenchirurg, overigens.

Dit is dag 3 van 272 dagen dagboek-op-Purperpol.

4 opmerkingen:

Greet zei

Beter oefenen op een knolselderij dan op de hersentjes van een van de Polletjes, toch?

Greet zei

Maar het gerecht lijkt me toch wel erg lekker.

Henk50 zei

Dank voor de tip. Wij hebben de afgelopen week allerlei variaties op het thema pastinaak. De soep was zo geslaagd dat Tineke overweegt een soep-café te beginnen. Ik had meteen de naam al klaar: 'Niet veel soeps'.

Anoniem zei

!!!!
Ik ga het eens proberen...de soep, bedoel ik.
JOJO