Uitgelezen 2019

vrijdag 2 december 2016

De oudjes op pad

Het was hoog tijd om een extra vakantieweekje in te lassen. In mijn praktijk houd ik de schoolvakanties aan, maar tussen herfst- en kerstvakantie zaten dit keer negen weken. Dat is voor mij te veel. Dan haal ik die kerstvakantie met mijn tong op m'n schoenen, als ik 'm al zonder koorts, migraine of oververmoeidheid haal. Met de sinterklaasdrukte van de leerlingen kwam dat ook nog mooi uit. Kunnen ze mooi surprises maken terwijl ik bijtank.
En om écht uit te rusten en energie te laden besloten we een weekendje weg te gaan. Het jongste Polletje bood genereus aan op het huis te passen. Hij had toch geen zin om mee te gaan wandelen en fietsen. Dat doen alleen oude, saaie mensen. Zoals Grote Pol en ik.
Dus zit ik nu heel luxe in een prachtig natuurhuisje in Drenthe tussen schapen en keuterboertjes te ontspannen op een loungebank. Onderweg deden we Kampen aan, waar we in een bijzonder woon-zorgcentrum tussen de oudjes uitstekend lunchten met broodje bal (hij) en soep en salade (ik), ons vergaapten aan de gevels, kerken en meer schoons van dit stadje. Verder naar het noorden reden we onder een felle dubbele regenboog door die natuurlijk niet mooi op de foto te vangen was.
Kortom, we vermaakten ons prima.

En dan nu de foto's (slechte smartphonekwaliteit, sorry)...



In de wolken zagen wij een krokodil en een monster met tanden. Heel interessant, natuurlijk. 




4 opmerkingen:

Franca zei

Lekker om er samen even tussenuit te gaan.
Veel plezier nog in Drenthe.
groetjes, Franca.

mrs H. te B. zei

Zég! Als jullie al oud zijn!!!

(Ben ik helemaaal hoogbejaard)

Anoniem zei

Ik zie links de bek van een dolfijn!

Willem zei


Zijn die keuterboertjes een metafoor? Bij mijn weten zijn de keuterijen onderhand wel vervangen of opgegaan in grote boerenbedrijven of zijn verworden tot zogenaamde hobbyboerenbedrijfjes. In ieder geval hoeven ze er niet meer van te bestaan.