Uitgelezen 2019

woensdag 1 april 2015

15/272 Blauw brood

 De Polletjes zijn grappenmakers én ze houden niet van ons dagelijks rechtsdraaiende / biologische / rijk aan vezels en mineralen / veganistische  broodbakmachinebrood. Liever hebben ze een goedkoop Zaans snijdertje, wij noemen dat kauwgombrood.
Dus bedacht één van hen, ik verdenk de jongste, een 1 aprilgrap. Of het wel een échte 1 aprilgrap is, daarover verschillen de meningen hier in huize Pollenstein. In de ogen van de rijpe volwassenen hier is zo'n grap pas echt goed, als je de ander iets laat doen. 
Er had dus bij het krieken van deze morgen actie moeten volgen op de verontwaardigde mededeling van onderaan de trap: 'Pap, het brood is mislukt!' Maar Pap draaide zich nog een keertje om in zijn warme, zachte bed, zuchtte even: 'Wat heb ik nou weer fout gedaan?' en liet het vroege Polletje het lekker zelf uitzoeken met dat brood.

Ik vind het wel artistiekerig, de halvarine kleurt er mooi bij en met een paar fikse plakken kaas smaakte dit brood best goed.
Ik voorzie dat we morgen rood brood hebben, mijn lievelingskleur.


Dit is dag 15 van 272 dagen dagboek-op-Purperpol.

7 opmerkingen:

Gerd@ zei

Oei het ziet eruit alsof het erg beschimmeld is ... eet smakelijk

Fijne woensdag ... gr. Gerd@

Zeeuwse Mama zei

Ieks! Wat een gruwelijk (leuk) idee! Gek he, dat alleen door wat kleurstof er meteen veeeel minder aantrekkelijk uit ziet.
Benieuwd naar die rooie ;-)

Trudy zei

Haha... grappig!

van alles wat in huis en tuin. zei

Wat fijn om zoons te hebben met gevoel voor humor!!
Ik moet daar erg om lachen!

Gwennie zei

Iek!! Ik weet niet of ik het zit kunnen eten... *grinnik*

Greet zei

Hoeveel smurfen heeft hij daarvoor mee moeten bakken?

Anoniem zei

het ziet er heel lekker uit hoor