Uitgelezen 2019

zondag 30 september 2012

Je helemaal suf genieten

Sjonge, dat was wat, gisteren, in de Blauwe Kamer. Een enorme groep mensen had zich willen verzamelen rond het bezoekerscentrum om met mij door de koeientunnel te stampen. En taart te eten en thee te drinken.
Maar de een werd plotsklaps ziek, de ander moest voor haar oude vader zorgen, weer een ander had last van zo'n typisch vervelend vrouwenkwaaltje (en er was nog wel chocoladetaart!), weer een ander moest naar de studio, iemand vierde een verjaarsfeest, een zeker persoon werd precies op dat moment aangevallen, er had er een net een akker gekocht, iemand had een span ossen verworven en eentje had net een vrouw getrouwd en velen, zeer velen, vonden het te ver. Het leken de kleine negertjes wel. Er bleef een select gezelschap over, van welgeteld vier personen, die zich suf hebben genoten en het stiekem helemaal niet zo erg vonden dat er niet meer mensen waren. Er was in elk geval genoeg taart, zelfs als de mensen die ik spontaan ook nog taart aanbood wél genomen hadden.

Voor de verandering hier op dit blog weinig tekst, veel plaatjes. Zodat u, die er niet bij was, toch nog kunt genieten van deze dag. En morgen of zo post ik de recepten bij de taarten. Dan bakt u eigenhandig maar een taart, zoekt u zelf maar een modderig weiland op, waar u in gaat lopen stampen om vervolgens die taart op te eten. Genieten!!! Helaas heeft u er dan waarschijnlijk geen visarend bij (die er bij ons wel was, maar die we toch niet zagen) en geen konikspaarden en ook geen gallowayrunderen. En ook geen fotogenieke steenfabriek en andere ruïnes. Maar dat mag uw pret niet drukken.

Vooraf even een filmpje, want om dat stampen in de koeientunnel was het allemaal begonnen en hier is Het Bewijs:


Dan nu de foto's!

De dag begon geordend,


na een half uurtje zag het netste deel van het aanrecht er zo uit:



Hier zo'n rund (ik bedoel dat bruinige geval daar, niet die dappere aaister):

In de Blauwe Kamer ontstond spontaan een nieuwe fascinatie. Koeienvlaaien lijken eigenlijk best wel een beetje op taart....



















En toen was er taart. Chocolade-perentaart en iets heerlijks met kokos en rozijnen. We hebben ongegeneerd gesmuld zonder ook maar een moment aan calorieën te denken. Tien keer lekkerder dan thuis op de bank!












12 opmerkingen:

Greet zei

En genieten deden we! Bedankt Purperpol.

nicolette zei

En wat een schitterend weer was er voor jullie geregeld!
Zooo jammer dat ik daar niet bij kon zijn!
Maar dat koeienvlaaien op taarten lijken... Ik ben ooit tijdens een zeilkamp eens over een hekje een weiland ingesprongen en toen languit in een verse koeienvlaai onderuit gegaan. Sindsdien ruík ik dit soort foto's vooral. Kan het in de verste verte nooit meer met taart associëren...

Groetjes, Nicolette.

merula zei

o was het gisteren.... shit (koeienshit dan wel) heb ik dat gewoon gemist!

Henriette zei

Ik hoopte al dat je hier over zou bloggen. Gelukkig, kon ik er toch nog een beetje van genieten. Leuk.

Tineke Plooij zei

Heerlijk al die foto's!
Jammer dat ik net te laat las dat ik nog mee had kunnen rijden: toch nog niet genoeg op facebook! ;)

Anoniem zei

Fijn dat jullie zo genoten hebben!! En wat hadden jullie een prachtig weer!! Groeten Babette.

Blauwe Druijffjes zei

Heb je nog meer foto's!? Hier wordt ik blij van!

Inge zei

Leuk!

Jet zei

Dat was zeker genieten! Wat heerlijk voor jullie! En het mooie weer erbij was een regelrecht cadeautje!

...enne... nu voorlopig niet op de weegschaal gaan staan hè? ;-)

Aritha V. zei

Heeel leuk om te lezen en te kijken. Blauwe kamer is hier zo dichtbij en ik ben er nog nooit geweest.

Mrs. T. zei

Ziet er goed uit zeg. Fijn dat jullie genoten hebben.

Jetl zei

Dit was weer 'es een dagje waarvan ik weet: Hier denk ik nog héél lang met héél veel plezier aan terug. Bedenk maar gauw weer eens zo'n purperpollig uitje!
Het wildernisvlees wat je daar kunt kopen is trouwens echt heel lekker.