Uitgelezen 2019

maandag 7 december 2009

Uitgelichte cadeaus

1. Kunstpol kreeg gisteren een skinny jeans van Sintpurperpol. Die was al zo slim geweest die broek in een maatje kleiner te kopen dan normaal, maar wil een skinny jeans op Kunstpols lijfje ook echt skinny lijken, moet je 'm minstens drie maten te klein kopen. Iets minder skinny staat ie ook best. Mits Kunstpol eindelijk eens leert altijd een riem te dragen! De surprise voor jongste van Gekakel had Kunstpol ook niet misstaan!
2. Paton kreeg stoofpeertjes! Wat een verrassing... Bijna had de lieve man van ons allevier peertjes gekregen. De Polletjes hadden voor dat doel al (hand)peren gekocht om ze een keer in een pan met kokend water te mikken, maar Grote Pol was ons alledrie voor.
3. Maomi kreeg een doosje dat ook echt open kon. Vol spiegeltjes en kraaltjes. Daar houdt Maomi van. Ze had beter ergens aan de kust in Afrika kunnen wonen, daar is het bovendien altijd lekker warm en daar houdt Maomi van.
4. Parapol kreeg een vuurpijl met vuurwerkbon. En dat is een grote overwinning voor de gever die zelf vuurwerk haat uit de grond van zijn hart. Dat hij zúlke zonen zou krijgen, dat had ie in z'n zwartste dromen niet genachtmerried. De Polletjes houden vanwege een vreemde genetische afwijking van vuurwerk, fikkies stoken en militaire aangelegenheden. En Grote Pol houdt daar dus in het geheel NIET van... En ze zijn niet van de melkboer. Dus.

5. Grote Pol kreeg zijn felbegeerde persoonlijke chipsbak en een fles likeur. Sinterklaas had een speciaal speculaas-amandellikeurtje uitgezocht en wil er zelf ook wel graag een slokje van proeven!
6. En ikzelf kreeg een bol prachtige wol waar ik er graag meer van wil hebben, Maomi. Maar eerst moet die trui voor Grote Pol van superdunne wol met Noors ingewikkeld inbreipatroon af. En ik kreeg boekjes. De nieuwe Joke van Leeuwen voor volwassenen: Alles Nieuw. Ik hou van de boeken, de tekeningen, de humor en creativiteit van Joke van Leeuwen. Haar kinderboeken zijn verplichte kost voor elk kind, vind ik. We hebben ze de Polletjes met de paplepel ingegoten, vandaar dat het zulke leuke jongens zijn geworden!
En als iemand weet hoe ik die foto's nu op een nette manier kan plaatsen ben ik helemaal blij...

6 opmerkingen:

Roelien zei

Wat een geweldige pakjesmiddag/avond moet dit geweest zijn, wat een leuke cadeaus en inderdaad Joke van Leeuwen is voor mij ook verplichte kost voor kids!

Anoniem zei

Leuk om eens te kijken wat andere mensen krijgen. Ik kreeg een tijdschrift.
Ik krijg trouwens ook hier in de VS een tijdschrift met een column van jouw manlief opgestuurd.

Neeltje zei

Ter geruststelling: jongens gaan écht geen riemen dragen. Of misschien ook wel, want wij roepen hier in huis hetzelfde naar ze, maar dan hebben ze de riemen zó los zitten dat de broeken nog onder hun heupen hangen.
Wel leuk trouwens dat ie een skinny jeans wilde.

Doortje zei

Is een bijzonder boek van Joke van Leeuwen. Bleef me bij. En volgens mij hebben jullie allemaal leuke dingen gekregen van Sint/elkaar!

maurits zei

Ik vind die genetische afwijking helemaal niet zo vreemd !
Maurits

Milan zei

Voor iedereen iets leuks! :)