Uitgelezen 2019

zondag 10 mei 2009

Mijn hoofd lijkt wel een luchtballon, ik wou dat ik erin prikken kon

Op zoek naar een leuke foto van mezelf voor op Hyves (al negen vrienden!) raak ik alleen maar gefrusteerder. De prednison heeft zijn werk gedaan, zullen we maar zeggen... Mijn gezicht is in elk geval nu echt wel modelletje vollemaan.


Of mijn nieren het nu beter doen, is nog maar de vraag. Vrijdag mag ik weer naar de nefroloog (nierarts) en horen we dat. Ik voel me in elk geval de laatste dagen een flink stuk beter, maar als ik me te veel inspan krijg ik toch nog ballonhanden en -voeten en klopt mijn hart (van boem-boem, boem-boem) in mijn keel. Ik doe mijzelf denken aan de schilderijen van Botero, alleen hebben zijn figuren hele kleine handen, ik heb nog regelmatig hallucinaties waarbij vooral mijn handen heel groot lijken.

En ondertussen wil ik dán weer wel, dán weer niet naar de kapper. Er moet wat met m'n haar, maar ik zie er tegenop om een halfuur in de spiegel te moeten kijken, om wéér die zaak uit te lopen met wéér die frustatie dat zo'n knipbeurtje niet het resultaat opleverde waar ik op hoopte...(een total make-over, waarbij ik in een oogwenk verander in miss Holland, en dat in een halfuurtje bij de buurtkapper, wat verwacht ik ook?)
De meivakantie is weer voorbij, geen tijd meer voor de kapper. Grote Pol blij, die wil dat mijn haar altijd maar lang, langer, langst wordt. Van voor, van achter, van links en rechts.

4 opmerkingen:

Zara zei

Spit een paar bladen door, of kijk op internet en neem dan een leuk voorbeeld mee naar de kapper, dan moet het haast wel goedkomen!
Ja, Prednison is troep, helaas is er niet iets wat nagenoeg hetzelfde doet zonder die bijwerkingen. Soms kan je er zo zat van zijn... (Ik herken het bij mn man, die mankeert van alles en vooral 'nog-wat') Sterkte!

Neeltje zei

Jammer dat de bijwerkingen van Prednison zo naar zijn hè? Moet je het nog lang slikken?
En inderdaad gewoon opletten als je in een blad leest, of je een leuk kapsel tegenkomt. Hebben ze bij je kapper geen leuke modellenboeken liggen?

Anoniem zei

laat een thuiskapper komen dan hoef je niet in de spiegel te kijken

Mirjam zei

Ja, de thuiskapper is echt een uitkomst! Ik heb ook een grondige hekel aan de kapper!
:o)